Sır…

İnanmak zordur bazen…

Özellikle depresyonun eşiğindeyken…

Ama “inanmak” her şeydir aslında…

Çünkü inanırsan vardır, inanmazsan yoktur o.

Yok olan bir şeyin iyiliğini göremezsin.

İnanırsan, varedersin…

Ve görürsün.

Belki kafa karıştırıcı geliyor bu sözler…

Aslında hiç değil.

Anlamak için sırrı bilmeli sadece…

Ama bu “sır”, anlatılacak bir şey de değil.

Tıkalı bir kanalı açmak gerekiyor…

Sırrı kendi kendine keşfetmek.

Diyelim ki, iflas ettiniz…

Tam da o sırada, bir arkadaşınızın işleri açıldı, kazandıkça kazanıyor.

Diyelim ki, sevgilinizden ayrıldınız…

Tam da o sırada, bir arkadaşınız dillere destan bir düğünle evleniyor.

Diyelim ki, üniversiteyi birincilikle bitirdiğiniz halde bir yıldır iş bulamadınız…

Tam da o sırada, üniversite diploması bile olmayan bir arkadaşınız yüksek bir maaşla yeni bir işe girdi.

Bunlara benzer dönemlerden geçerken ne hissedersiniz?

Sırrı bilmeyen kimselerden genellikle şu yanıt geliyor:

“Kıskançlık!”

“Hırs!”

“Depresyona girerim!”

Sakın…

Altbenliğini yönetemeyen insanlar kendi tuzaklarına düşüyorlar…

Oysa, böyle dönemlerde fırsatlar yatıyor.

“Kendin mutsuzken bir başkası adına mutlu olabilme” erdeminden bahsetmiyorum.

Neredeyse somut anlamda faydacılıktan sözediyorum.

Kıskançlık, hırs vb. duygulara kapılırsanız, kaybedeceksiniz.

Bulunduğunuz noktayı “fırsat” olarak görürseniz, kazanacaksınız.

“Etrafıma baktığımda ne yazık ki bir sürü gafil görüyorum” dedi sırrı bilen bir arkadaşım…

“Bir başkasının başarısından ya da mutluluğundan faydalanmayı bilmiyorlar”…

Sonra, kendinden örnek vererek devam etti:

“Tanıdığım birinin işleri yolunda gidiyorsa ben onun daha çok kazanmasını çok içten temenni ederim…

Bir başkasının kazancı, bırak onu kıskanmayı, bana umut verir…

‘Demek ki işleri yolunda giden birileri var, öyleyse hayat bana da kazandırabilir’ diye düşünürüm…

Ve sonra ne olur biliyor musun?

Ben de kazanmaya başlarım…”

-Hayat adil değil…

-Ben ne kadersiz insanım…

-Keşke onun yerinde ben olsaydım…

Bu cümleleri lugatınızdan silmeniz gerekiyor.

Bir başkasının mutluluğu size umut veriyorsa, içtenlikle heyecanlanabiliyorsanız, hayatınızda sizi mutsuz eden her şeyin değiştiğini görmeye başlıyorsunuz…

Her bireyin mutluluğu bir diğerine “görünmeyen bir zincirle” bağlı…

Halkalardan biri yükselişteyse, onun olumlu enerjisine uyum sağlayabilen diğer halkaları da kendisiyle birlikte yukarı çekiyor.

Bunu keşfedip içselleştirenler kazanıyor…

“Kıskananlar” kaybediyor hayatta.

İnanırsan vardır, inanmazsan yoktur o…

Yok olan bir şeyin iyiliğini göremezsin…

İnanırsan, varedersin…

Ve görürsün.

Bu yazı Deniz Ugur içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Sır…

  1. roseinrose dedi ki:

    Napoleon Hill de buna benyen sozlerle bir suru kitap yazmis ve hepsi pozitif dusunmenin sadece kendin icin degil etrafindakiler icin de olmasi gerektigini vurgulamis.Ben buna cok inaniyorum.Cok guzel bir yazi olmus,kaleminize saglik.

  2. Aydan dedi ki:

    İnsanların düşünce yapılarını okuduklarının da büyük ölçüde geliştirdiğini ve değiştirdiğini biliyoruz. Umarım bu yazı sayesinde okuyucular pozitif düşünmeyi ve bunların kendisine neler kazandıracağını gösteririr ya da yeni bir arayışa girer. Örneklerde olduğu gibi okulumu 1.likle bitirdim zoru seçtim istediğim alana yöneliyorum ve şu an işsizim ama iyi taraflarını görüp mücadeleme devam ediyorum. Farkındalık yaratıyorsun Deniz Hanım yazılarınızla, çok beğendim ve bu sırrı bilen biri olarak içsel motivsayonum o kadar yüksekti.

    Sevgiler

  3. Samet Tabak dedi ki:

    Gerçekten harika bir yazı bu…yüreğinize sağlık…

  4. Aysun dedi ki:

    Sanirim sirri bende biliyorum ve cok begendim yazinizi,kaleminize ve yureginize saglik.Ayrica herkesle sirri paylastigniz icin tesekkur ederim.

  5. irem dedi ki:

    Çok güzel ve çok anlamlı bir yazı olmuş… Yeni yazını sabırsızlıkla bekliyorummm :))

  6. yesim kunduraci dedi ki:

    Cok guzel bir yazi olmus.Elinize saglik.Kiskanclik insani yiyp bitiren bit duygudur.Zaten insan hep daha lyiyi istemelidir.Baskalarinin basar’ilari ile mutlu olabiliyorsak,biz basariyi yakalamisiz demektir.Sir iste budur.Kendimizi ve de baskalarini sevmek ve saymak.

  7. sibelbilecen dedi ki:

    ama sır olan saklı olandır ve bu bahsettiğiniz herkesin hissedip bildiği şeydir aslında ama bakan gözlerin görebilmesi ne yazık ki bi sırrı dile getirmek kadar da zordur… yürekler hep derin şeyler ister ya bıkkınlık derinliği basit gösterirse bundan kurtulmak zaman alabilir…

  8. gani özkök dedi ki:

    sevgili deniz
    bu güzel paylaşı için çok teşekkür ederim, muhteşem bir konu ve çok güzel ifadeler ile mesajlar açık olarak verilmiş.
    aydınlığıma katkı sağladınız

Bir Cevap Yazın

